Monday, January 12, 2009

The past in 2008; 对2009年的展望

已经踏入2009年的第十二天了,都忘了应该为自己的2008年作些回顾。
2008年,对我来说,就好像不只是一年的时间,虽然我觉得每一天的时间过得很快很充实,因为都太忙了。

首先,说一说我的2008年在哪些地方渡过吧。年头到四、五月份,都在槟城理科大学,完成了大学生涯的第一年。然后和朋友们去了吉打州的亚罗士打游玩几天。过后回到自己的家—吉隆坡,开始了打工的日子 – 书展收银员和产品“代言人”(销售员)。
6月中,又回到槟城,忙于一系列理华学会的迎新筹备活动。
7月份,开始了大学第二年的生涯,也换了宿舍,搬到校外的宿舍。那时候的生活真的忙到不可开交,因为我所活跃于的两个学会都在忙着迎接新生的活动。
一直到8月中吧,才开始有机会喘气休息。
11月份,好不容易地熬过了有如打了一场苦战的大考,就高兴地回吉隆坡咯。在一个月的假期里我很堕落,还是迟睡迟起,没有作什么对社会有贡献的事情,也没有为自己的户口增加$$。
12月份,回到校园生活。又再次换了宿舍,同样一栋,但是从8楼搬下来4楼;也换了室友,可是到现在她还未搬进来。

2008年,换了3次宿舍,也换了3位室友。
这一年,心情起伏很大,经过了很多事情,也领悟到许多人生道理;觉得自己变了,学会不要计较这么多。还有,我们要为一些微不足道的好事开心;相反的,我们要学会自足,不要为一些微不足道的小事生气。

当初觉得进了大学,就要尽量物色男朋友;经过了友情的“危机”后,我学会了不要想太多,不要自欺欺人,不要给自己假希望,还有理清自己在感情里要的是什么。之前我很讨厌时常都是一个人的感觉,现在我学会如何一个人都可以过地很快乐。现在的我并不是害怕了爱情,我会享受和朋友们的相处,其实当一个人拥有了爱情,身边的朋友会变得很少(虽然并不是100%准确)。
所以,我还是期待爱情的出现,我会耐心地等待我和我的他的缘分;现在,我一定要让自己过得充实,变得更好的女人哈哈。。。


It’s quite late to make my New Year Resolution haha…

I had neglected my health in the past, so I guess I should take care of my body more! After the long period of falling ill, I really appreciate the healthy state!
Till today, I still haven’t recovered completely from the illness!

Again, after repeating for years for the same wish, I hope those pimples can really stay away from me, especially from my face! In fact, this matter is closely related to my health and lifestyle too.

Another serious matter I had in last year – rarely studied, I must put more effort in my study! I had been too active in co-curricular activities. I must find a good balance for both, and be more passionate towards laboratory works!

Being slim has always been in my list. I had achieved part of it at some of the periods last year, yet it didn’t last long. Is it that hard to be less than 50kg? Sigh…
So hope that I can really control my diet more strictly, no food intake after dinner!

Last but not least, wish everyone can appreciate your friends and family, stay Happy and Healthy always, whenever possible
^^

0 Comments:

Post a Comment

<< Home