Friday, November 09, 2007

一个人的房间

T_T~" my roommate Nee have just packed all her things and leaving Penang back to her hometown tonight..... because her exam had ended few days ago...

I'm Alone again... *sigh* ~~~~

又是一个人,在这半个空荡荡的房间里。。。好怕会透不过气来。。。
没有人可以与我说话,我怕我会疯掉,或者开始变得自闭。。

其实最近我都开始学习压抑,控制自己不要说太多话,
因为我时常觉得我都好像在强迫友人倾听我的心事,太过自我了吧,都不想想别人是否愿意当我的聆听者。。
我应该要反省,没有人是为我而活的,所以不应该把我的心事问题变成他人的负担。。。。
虽然我的确是那种有什么就要说出来,不喜欢憋在心里的人,要不就变得不开心。。。
为什么我是白羊座女生啊?!!

当然,我在朋友们面前鲜少会表现出不开心的一面,而是奔奔跳跳,蛮开朗的。。
那是带着面具吗?我想大多是真心的吧,因为朋友在我的心中占了很多的空间。。。
有了他们的陪伴,我是真的不会觉得寂寞。。。可惜,他们都很忙。。。

朋友很多,但都是“嗨,拜” (hi, bye) 的多。。。真心的,可以一起疯疯癫癫的有几个啊?


又要拼了。。。因为我已经“废了一个星期”。。。也戒咖啡因差不多一个星期了;
当我想要开始读书时,咖啡瘾又要发作了吧。。。
再不努力,就会对不起自己,对不起家人。。

加油吧,加油哦!
谢谢我的室友采霓这几个月的陪伴哦。。。

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hey..Although we seldom meet each other at other places than canteen, but if u have thing can share, i'm very happy to be the listener!Coz i like to talk oso!!kaka...Don't keep everything in heart,who knows one day it booms!

November 10, 2007 4:48 pm  
Blogger hedwig elaine said...

oh siang ah... didn't know you have read my blog hee hee.

thanks ^^

Since you offer yourself to be my listener, next time I will find you oH! haha...

thanks!

November 10, 2007 10:09 pm  

Post a Comment

<< Home